Computationeel denken in de klas:

17-05-2021

Tijdens de lessen geschiedenis wordt er, net zoals bij alle andere vakken, aan computationeel denken gedaan. Dit om enkele cruciale vaardigheden bij de leerlingen op te bouwen, we doen op op verschillende manieren. 

Enkele voorbeelden:

- Het herkennen van patronen in bouw- en schilderstijlen

- Het laten opstellen van een tijdlijn

- Een chronologische lijst laten opstellen van de Romeinse keizers

- Oefeningen maken aan de hand van een                                                                                                 historische kaart, informatie uit een kaart                                                                                                 halen

Naast het computationeel denken maken we in de lessen geschiedenis ook vaak gebruik van enkele ICT-tools om de leerlingen wegwijs te maken in de ICT wereld, op deze manier proberen wij de leerlingen nog extra te stimuleren.

Dit doen we dan aan de hand van ICT-tools zoals Kahoot, educaplay, mentimeter etc. .

Wat doen we dan bijvoorbeeld?

- Een online quiz

- Een online oefening waar de leerlingen                     woorden met foto's moeten verbinden

- Een pictogrammenspel

Buiten de klas proberen we leerlingen te stimuleren ook individueel, thuis gebruik te maken van dergelijke tools als eventuele voorbereiding op het gebruik van ICT-tools later.

David Keirsmaekers

David Keirsmaekers / schooljaar 2020-2021 / e-vaardig
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin